Şimdi kafalarda iki soru; Bir Landing Page Nedir? İki Neden Landing Page Kullanılır?
Böyle bir soruyla karşılaşınca herkesin aklına tek bir replik gelmiştir eminim. Ama merak etmeyin kimse dayak yemeyecek. :)
Eskiden nasıl herkesin bir kartviziti varsa artık günümüzde bir şeyler satmak, pazarlamak isteyen herkesin bir internet sayfası var. Belirli bir ürünü veya hizmeti tanıtmak, kampanya düzenlemek, bir hizmet sunmak amacıyla açılan bu internet sayfalarına Landing Page diyoruz. Şimdi diyeceksiniz ki; “Bunun Türkçesi yok mu?” Türkçe’de bu terim, “Varış Sayfası” olarak tanımlanıyor. Ancak bir konuşma sırasında Varış Sayfası’nın linkini alabilir miyim? sorusuna cevap vermek biraz güç gibi gözükmekte. Hem bu zorluk, hem de alışkanlıklarımızdan da taviz vermemek adına yazının devamında Varış Sayfası değil, Landing Page şeklinde devam ediyor olacağım.
Landing Page’ler yarattığınız ürünü ve hizmeti kullanıcıya tanıtmak amacıyla yaratılır. Bu yüzden yaratmak istediğiniz algıyı ve vermek istediğiniz mesajı çok iyi kurgulamanız gerekir. Bu noktada her şeyden önce öncelikli ihtiyacımız içeriğin kendisi olacaktır.
İçerik uzmanları bu noktada beni destekleyeceklerdir.
Landing Page’inizin tasarımı, isterse tasarım trendlerine mükemmel uysun, yine de kullanıcıya ne iş yaptığınızı ilk 2,5-4 saniye arasında anlatmak gerekir. Aksi takdirde okuyucuyu kaybetmek oldukça olasıdır. Tüm metrikler dikkate alınarak, hedef kitlelere göre hazırlanmış Landing Page’ler büyük önem taşır.
Peki bir landing page’e neden ihtiyaç duyuyoruz?
Landing Page yaratırken asıl amaç, üretilen ürünü veya sunulan hizmeti, hedef kitleye ulaştırmaktır. Bununla beraber, sunulan ürün ya da hizmetin ana çıkış noktasının bir probleme dayandırılması ve buna yönelik çözüme yer verilmesi, Landing Page’lerin özüdür. Konuyla alakalı bir örnek verelim. Diyelim ki, bir Hackhaton’a katıldınız ve ekibiniz ile birlikte size verilen problem sahası üzerinde çalışıyorsunuz. Çalıştığınız problem ise şu şekilde: “Ortak giderleri olan ailelerin finansal yönetimini sağlarken, onların ev içi ekonomilerini iyileştirmelerini sağlayan bir dijital mobil uygulama tasarlamak”.
Bu sürede bu fikrinizin gerçekten hedef kitleye ulaşıp ulaşamayacağını kimi adımlarla yaklaşık olarak değerlendirmeniz mümkün. Süreçte mobil uygulama hazır olmadan çıkaracağınız bir prototip ile landing page üzerinden gelen indirme isteği formunu dolduran kullanıcıların sayısını baz alıp, uygulamanın ilk etapta kaç kullanıcıya ulaşacağını takribi bir şekilde bulabilirsiniz.
Yani işin özünü özetlemek istersek landing page sayesinde:
1- Hazırlanan ürünü veya sunulan hizmeti hedef kitleye ulaştırmak
2- Ürünün veya hizmetin ele aldığı problemi gerçekten çözüp çözemediğini anlamak
3- Geliştirme sürecindeki ürünün ya da hizmetin gelişimini sağlamak amaçlı değerlendirme sağlamak ve bu değerlendirme sürecinde ürünü geliştirecek motivasyonu sağlamak.
Peki Landing page nasıl tasarlanmalı?
Aşağıda sizlere madde madde landing page tasarımında olmazsa olmazlardan bahsetmek istiyorum.
1- Fayda ve etki odaklı bir başlık
2- Sunulan teklifi, tanıtılan ürünü net bir şekilde anlatan görseller
3- Ziyaretçileri istenen eyleme yönlendirici bir alt içerik
4- Ziyaretçileri müşterilere dönüştürecek formlar
5- Eylem odaklı ve görünür CTA(Call-to-Action)
1. Fayda ve etki odaklı bir başlık
Landing page denilince şüphesiz en başarılı örnek olarak Stripe’ı örnek gösterebiliriz. Tasarımsal açıdan kullanılan ekran görüntüleri, tasarlanan ikonlar, kullanılan renkler ve animasyonlar çoğu tasarımcı ve yazılımcıyı mest edecek türdedir. Ancak, Stripe’ın Landing Page’ini başarılı kılan sadece bu özellikler değildir. Aynı zamanda ziyaretçilerini gerçekten etkileyici bir başlık ile karşılıyor oluşudur. Stripe, hedef kitlesine giren herkesi çok kısa bir süre içerisinde bu metrikler sayesinde içine çekmektedir.
2. Sunulan teklifi, tanıtılan ürünü net bir şekilde anlatan görseller
Bir Landing Page’de en önemli olan ikinci özellik ise tanıtılan ürünü veya verilen hizmeti en iyi şekilde anlatan görsel seçimidir. Bu konuda yerli bir örnek olarak İyzico’yu göstermek istedim. Görsel seçimleri oldukça kaliteli ve ilgi çekici. Sayfalarına girdiğiniz zaman sizi karşılayan bir mesaj olmamasına rağmen görsellere bakarak bir çıkarım yapmak mümkün.
3. Ziyaretçileri istenen eyleme yönlendirici bir alt içerik
Ana başlık ve görselden hemen sonra dikkat edilmesi gereken üçüncü özellik, ziyaretçileri eyleme yönlendiren bir alt metindir. Bu konuda başarılı örneklerden biri, elbette Khan Academy olacaktır. Bu örneği başarılı kılan, hem ziyaretçilerine vizyon ve misyonu bir cümle ile anlatılması hem de eyleme geçmelerini sağlayan ibareler bulundurmasıdır.
4. Ziyaretçileri müşterilere dönüştürecek formlar
Landing Page’lerin en önemli özelliğinin ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek olduğundan bahsetmiştim. Müşteri adaylarını yakalamanın en etkili yöntemi de kullanılabilecek formlardır. Bu formları Landing Page tasarımlarının üst kısımlarına konumlandırılması, başarı artırıcı bir faktör olacaktır. Bu konuya en başarılı örneklerden biri, Lyft’in sadece 4 aksiyon adımı ile doldurabileceğiniz formu diyebiliriz.
5. Eylem odaklı ve görünür CTA(Call-to-Action)
Bahsetmek istediğim son özellik ise, CTA(Call-to-Action) butonlarını konumlandırmaktır. CTA butonları ne kadar görünür ve eylem odaklı tasarlanırsa, tıklanma oranları da bir o kadar artıyor olacaktır. CTA’nın başarılı örneklerinden biri şüphesiz BlueRecept sitesidir.
Bu blog yazısında, sizlere kısa ama etkili bir şekilde Landing Page’lerden ve özelliklerinden bahsetmek istedim. Konuyu ilgi çekici bulan ve daha da derinlemesine okumak isteyenler için aşağıda birkaç link bırakıyorum. Aynı zamanda son zamanlarda favorilerime eklediğim Viveka Blog linklerini de aşağıda sizlere iletiyorum.
Görüşmek üzere, herkese sağlıklı günler diliyorum :)
Linkler;
1. https://blog.viveka.com.tr/yeninesilinovatifbayramlarimiz/
2. https://blog.viveka.com.tr/kadingirisimciningozunden/
3. https://blog.viveka.com.tr/dijital-konferans-deneyimi-daha-iyi-olabilir-mi/
4.https://unbounce.com/landing-page-articles/why-should-i-use-landing-pages/
5. https://landingpage.fyi/landing-page-checklist.html